V Trnave bolo dňa 4. novembra 2024 podpísané Memorandum o spolupráci medzi združením Samosprávne kraje Slovenska (SK8) a Univerzitou sv. Cyrila a Metoda v Trnave (UCM). Cieľom tohto partnerstva je prepojiť akademickú sféru so samosprávnymi krajmi, zlepšiť vzdelávanie či podporiť výskum a inovácie vo verejnej správe. Toto partnerstvo umožní študentom aplikovať svoje vedomosti priamo v praxi a prináša príležitosti na rozvoj regiónov.
Obe inštitúcie sa podpisom zaväzujú prepojiť teoretické poznatky získané na akademickej pôde s aplikačnou praxou, čím chcú prispieť k efektívnejšiemu fungovaniu územných samospráv. Memorandum pokrýva širokú škálu oblastí vrátane regionálneho rozvoja, financií, sociálnych vecí, cestovného ruchu, vzdelávania a manažmentu.
“Spolupráca s SK8 nám otvára nové možnosti, ako priblížiť študentom reálne výzvy, ktorým čelia samosprávne kraje. Verím, že práve prax a skúsenosti z reálneho prostredia pomôžu našim študentom rozvinúť dôležité schopnosti, ktoré využijú pri riešení spoločenských výziev budúcnosti,“ uviedla Katarína Slobodová Nováková, rektorka UCM.
Hlavnými formami spolupráce budú spoločné výskumné projekty, študentské záverečné a rigorózne práce na krajské témy, odborné stáže pre študentov a doktorandov UCM v rámci SK8 a jeho členských krajov, ako aj možnosť aktívneho zapojenia odborníkov z SK8 do pedagogického procesu na univerzite či organizovanie spoločných odborných a vedeckých podujatí.
Predseda SK8, Jozef Viskupič, dodal: „Sme hrdí, že môžeme byť súčasťou vzdelávania, ktoré sa snaží prinášať reálne zručnosti a riešenia. Partnerstvo s UCM má potenciál prispieť k vyššiemu uplatneniu študentov vo verejnej správe na Slovensku a zároveň umožní, aby naše regióny mali prístup k najnovším poznatkom a inovatívnym prístupom.“
Memorandum nadväzuje na doteraz realizované spoločné aktivity, ako je Olympiáda o verejnej správe pre študentov stredných škôl, podávanie spoločných projektových žiadostí a vytvorenie nového študijného programu UCM zameraného na manažment a marketing vo verejnej správe.